Przekazywać wiedzę można naprawdę ciekawie

Są takie zajęcia, na które uczniowie chodzą chętnie, wiele z nich zapamiętują i nie mogą się doczekać kolejnych spotkań. Są też takie, na które nikomu się nie spieszy, a wielu nawet ma poczucie straconego czasu. Dlaczego tak się dzieje, że niektóre lekcje są wyczekiwane, a inne kojarzone negatywnie i każdy tylko czeka, kiedy minie przydzielony na nie czas? Wiele zależy od tego, co i w jaki sposób jest przekazywane na konkretnych zajęciach.
Przeczytaj również: Czym jest metoda All on 6 i jakie są jej zalety?
Podawaniu suchych faktów mówimy – nie!
Przeczytaj również: Jak przygotować się do zdjęcia pantomograficznego?
Nie ma chyba nic gorszego niż siedzenie przez kilkadziesiąt minut i słuchanie monologu wykładowcy.
Przeczytaj również: Jakie są najnowsze trendy w zabiegach na twarz?
Jeśli jeszcze spotkanie odbywa się w luźnej atmosferze, przy modulacji głosu i wstawianych raz po raz żartach, to może się okazać, że nie będzie aż tak źle. Jednak jeśli całość jest przekazywana jednostajnym głosem, bez żadnych przerywników, a słuchacze otrzymują suche fakty, to trudno się spodziewać, że cokolwiek z tego zapamiętają. Dlatego też, jeśli przygotowujemy się do jakiegoś przemówienia, podczas którego mamy się z innymi podzielić wiedzą, to warto poćwiczyć dykcję, modulować głos, zachęcać słuchaczy do włączania się w dyskusję, a także zadbać o przerywniki, które rozruszają słuchaczy, sprawią że na nowo skupią oni na nas swoją uwagę. Jednak może się okazać, że nawet najciekawsza przemowa, posiadająca te niezbędne atrybuty, nie przyniesie oczekiwanych rezultatów i słuchacze niewiele z niej zapamiętają.
Jak więc zaradzić takim problemom?
Podpierajmy się multimediami
Obecnie mamy do wykorzystania wiele różnych nośników multimedialnych, a to oznacza, że możemy je wykorzystać także podczas przekazywania wiedzy. Warto wówczas przygotować wykresy, zdjęcia, krótkie filmiki, które będą obrazowały zagadnienia, o których zamierzamy opowiedzieć. Co więcej, może się okazać, że pomocne mogą być różnego rodzaju gry, dobrane tematycznie do naszej rozmowy. Wszystko to, co może nam pomóc w przyciągnięciu uwagi słuchaczy, a jednocześnie co pomoże im sobie wyobrazić to, o czym mówimy, będzie w takiej sytuacji mile widziane.
Jeśli jest taka możliwość i wiemy, że to może pomóc, to warto czasami przeprowadzić takie zajęcia w plenerze, pokazując na autentycznych przykładach, znajdujących się dookoła nas, to o czym właśnie mówimy. Im ciekawiej poprowadzone zajęcia, im lepiej opracowane bodźce będą działać na słuchaczy, tym większa będzie szansa na to, że naprawdę dużo zapamiętają oni z takich spotkań.
Polecane artykuły

Nauka jazdy - o czym trzeba wiedzieć wsiadając za kółko
Coraz więcej osób decyduje się na zapisanie na kurs prawa jazdy. Jest to bardzo potrzebne w dobie dzisiejszych czasów, a coraz częściej nawet niezbędne. Jeśli jesteś osobą, która myśli o takim kursie lub masz egzamin za sobą, ale chcesz poczytać o najważniejszych zasadach, zapraszamy do lektury: Prz

Portale społecznościowe to źródło informacji
Chociaż może trudno w to uwierzyć na początku, to jednak prawda jest taka, że portale internetowe to ogromne źródło informacji. Nie tylko o osobach, które występują tam prywatnie, ale także o różnych firmach, artystach, którzy zakłądają tam swoje profile i dzielą się tym, co się u nich dzieje. Z jed